Italský módní dům Prada má podle italských médií zájem o společnost Versace
Italský módní dům Prada je mezi potenciálními zájemci o koupi společnosti Versace, kterou mateřská firma Capri Holding nabídla k prodeji.
Informuje o tom italský list Il Sole 24 Ore. Loni v listopadu společnost Tapestry, která vlastní značku Coach, odstoupila od nabídky na koupi Capri, která mimo jiné vlastní také značku Michael Kors, za 8,5 miliardy USD (207,1 miliardy Kč). Poté, co tato dohoda o vytvoření amerického luxusního konglomerátu ztroskotala, najala Capri banku Barclays, aby prozkoumala další strategické možnosti, včetně prodeje značek Versace a Jimmy Choo, řekly dva informované zdroje agentuře Reuters. Jeden z nich nevyloučil možnost prodeje celé skupiny Capri Holdings.
Podle zprávy Prada spolupracuje s bankou Citi. Ta rovněž spolupracovala s Pradou v minulosti na projektu dvojí kotace, tedy obchodování s akciemi firmy na dvou různých burzách současně. Z projektu ale nakonec sešlo. Prada se na dotaz agentury Reuters odmítla ke zprávě vyjádřit.
V listopadu skupina Capri oznámila pokles tržeb, který byl vyšší než se čekalo. Mohly za to zpomalení poptávky po luxusním zboží po celém světě a chyby při realizaci strategie firmy. Značka Versace se v loňském fiskálním roce, tedy do konce března 2024, podílela na tržbách celé skupiny Capri, které činily 5,2 miliardy USD, pětinou.
Prada odolává poklesu odvětví. Její tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly při konstantních směnných kurzech o 18 procent.
Značku Versace založil v roce 1978 zesnulý italský návrhář Gianni Versace a kreativní ředitelkou je jeho sestra Donatella. Firma je známá odvážnými, okázalými potisky, včetně ikonického motivu Medúzy.
Podle italského listu jednou z otázek zůstává ocenění Versace v případě prodeje, protože luxusní sektor se nyní potýká s problémy a násobky transakcí nedosahují úrovně z doby před několika lety. Capri Holdings koupil v roce 2018 společnost Versace za zhruba 1,83 miliardy eur (45,9 miliardy Kč). Značka se od té doby rozrostla a v roce 2023 její tržby činily více než 1,1 miliardy USD (26,8 miliardy Kč). Její další rozvoj však zastavil pokles globální poptávky po luxusním zboží.