Dovoz ojetých aut do dubna klesl o 0,2 procenta na 47.063 vozů
9. 5. 2025 – 16:00 | Zpravodajství | Jasmína Krásná

Dovoz ojetých aut do Česka v prvních čtyřech měsících roku klesl o 0,2 procenta na 47.063 vozů.
V březnu a dubnu začal import mírně růst. Průměrné stáří dovážených aut se zvýšilo o 0,1 roku na 10,5 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let stoupl o 0,11 procentního bodu na 49,03 procenta. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce dováženou značkou aut z druhé ruky je i nadále Škoda s 11.321 vozy, následuje Volkswagen s 9131 auty a Ford s 2975 kusy. Následují Mercedes-Benz, BMW a Audi. Ve stejném období si lidé dovezli 322 ojetých aut značky Porsche, 23 Lamborghini a 38 Ferrari.
Od ledna do konce dubna si Češi dovezli také 2385 elektromobilů, z toho bylo 771 vozů Tesla a 366 elektrických volkswagenů.
Dovozy ojetin ze zahraničí vzrostly podle generální ředitelky Aures Holdings Karolíny Topolové už druhý měsíc v řadě. "Sice jde jen o nižší stovky kusů, ale může to být náznak trendu. Trh se tak snaží doplnit ubývající vozy, po kterých je vysoká poptávka a domácí zdroje již přestávají stačit. Zatím nejde o raketový růst dovozů, takže dopady na kvalitu vozového parku by neměly být horší než v jiných letech," uvedla. Pokud projde záměr Evropské komise nastavit povinné STK pro desetileté a starší vozy na roční periodu, bude podle Topolové vlastnictví těchto aut pro jejich majitele dražší a problematičtější.
Na rostoucím zájmu o dovoz ze zahraničí se podle ředitele TipCars Marka Knieži kromě stabilního kurzu koruny může podílet i postupně se zvyšující nabídka ojetých aut na evropských trzích, kde se po několika letech začínají objevovat i mladší vozy s nižším počtem najetých kilometrů. "Čeští kupující tak mají z čeho vybírat a stále častěji sahají i po úspornějších nebo elektrifikovaných modelech," dodal.
Prodej nových aut do konce dubna stoupl o 4,9 procenta na 80.912 vozů.