ČT: Vyhlášení výsledků eurovoleb sledovalo třikrát míň lidí než volbu prezidenta
Zveřejnění výsledků voleb do Evropského parlamentu v neděli po 23:00 sledovalo na ČT24 275.000 diváků, tedy každý pátý, kdo měl puštěnou televizi. Sledovanost byla třikrát nižší než průměr volebního studia při vyhlašování výsledků druhého kola prezidentské volby loni v lednu. Vyplývá to z údajů České televize.
"Celkem v neděli zpravodajská Čtyřiadvacítka odvysílala 11 hodin volebního speciálu, který zasáhl přes jeden milion diváků. Oproti evropským volbám v roce 2019 odvysílala ČT24 více volebních studií s delší stopáží i vyšší sledovaností, nedělní volební studia ČT24 letos celkově zasáhla o 300.000 diváků více než v roce 2019," řekla ČTK mluvčí Vendula Krejčová.
Soukromá televize Prima uvedla, že její volební vysílání na kanále CNN Prima News přitáhlo víc lidí než druhé kolo prezidentských voleb. Informace ve vysílání našlo přes 1,1 milionu diváků a zasáhly téměř tři miliony uživatelů. "V neděli po zveřejnění výsledků mělo volební studio CNN Prima News v cílové skupině 15+ i víc než 17procentní podíl všech diváků u obrazovek. Rekordní byl minulý týden večerní podíl televizního kanálu, který dosáhl hodnoty 3,05 procenta ve stejné cílové skupině, a CNN Prima News se tak v čase 20:00 až 24:00 hodin stala nejsledovanější zpravodajskou stanicí v ČR," uvedl šéfredaktor zpravodajství a publicistiky CNN Prima News Tomáš Vojáček.
České eurovolby potřetí za sebou vyhrálo opoziční hnutí ANO, které získalo sedm mandátů, o jeden více než dosud. Druhá skončila vládní koalice Spolu, přičemž ODS dokázala obhájit tři ze čtyř křesel, KDU-ČSL jedno ze dvou a jen TOP 09 z této koaliční trojice uhájila oba mandáty. Na pomyslnou bronzovou příčku vystoupalo dosud neparlamentní hnutí Přísaha, které v koalici se stranou Motoristé sobě obsadilo dvě křesla.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,260 | 25,380 |
USD | 24,040 | 24,220 |