Čeští žáci zaváleli v testu finanční gramotnosti, skončili šesti z osmnácti zemí
9. 7. 2014 – 17:49 | Zpravodajství | Michal Polák
Češi v testu finanční gramotnosti skončili šestí z osmnácti zemí a předčili očekávání hlavně v matematice a čtenářské gramotnosti. Pozitivně se projevila práce na metodice výuky finanční gramotnosti, řekl v reakci ministr školství Marcel Chládek. Mezinárodního průzkumu PISA 2012 se zúčastnili patnáctiletí žáci.
Nadprůměrné výsledky považuje za dobrou zprávu i ministr školství Marcel Chládek (ČSSD). "Je to důkaz, že ministerstvo školství tuto problematiku nepodceňuje a bude jí i nadále věnovat velkou pozornost," uvedl v oficiálním prohlášení.
Ministerstvo školství ve spolupráci s ministerstvem financí začalo v roce 2006 pracovat na koncepci výuky finanční gramotnosti. V roce 2009 vznikla strategie finančního vzdělávání, na níž se podílely také ministerstvo průmyslu a obchodu a Česká národní banka.
Loni bylo toto téma zařazeno do rámcových vzdělávacích programů. "Česká republika patří mezi první země na světě, které připravily koncepci finančního vzdělávání na celonárodní úrovni a zahrnuly do ní vzdělávání k finanční gramotnosti přímo ve školách," dodal ministr.
Pro české učitele je ve srovnání s jejich zahraničními kolegy velmi přístupné další vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti. Ze sledovaných zemí byli druzí v počtu těch, kteří se s touto možností setkali, řekl Zatloukal.
Výuka finanční gramotnosti by podle něj mohla být příkladem pro výuku ostatních předmětů. "Učitelé dostali jasnou podporu v metodice. Byly vypracovány standardy finanční gramotnosti, takže učitelé přesně věděli, co je cílem vzdělávání a jak k těm cílům mají směřovat," doplnil šéf České školní inspekce.