Blesk zůstává nejčtenějším deníkem v ČR, druhá je MF Dnes
9. 8. 2012 – 16:52 | Zpravodajství | Michal Polák
Nejčtenějším deníkem v Česku zůstává deník Blesk. V prvním pololetí letošního roku si jej denně v průměru přečetlo 1,29 milionu lidí. Druhým nejčtenějším titulem v prvním pololetí byla Mladá fronta Dnes (MfD) se 789.000 čtenáři.
Třetí pozice připadla deníku Právo, který si denně v průměru přečetlo 391.000 lidí. Stejné pořadí měly deníky také z pohledu prodaného nákladu. Údaje dnes zveřejnily společnosti GfK Czech a Median s Unií vydavatelů na základě průzkumu Media projekt.
Oproti výsledkům za čtvrté čtvrtletí roku 2011 a letošní první čtvrtletí přibylo Blesku 50.000 čtenářů, v případě MfD tento ukazatel klesl o 8000 čtenářů a Právo si polepšilo o 7000 čtenářů.
Mezi regionálními deníky lidé v prvním pololetí nejvíce četli Deník střední a východní Morava. V průměru jej denně přečetlo 117.000 lidí. Celá síť regionálních titulů Deník z vydavatelství Vltava-Labe-Press měla v první polovině letošního roku čtenost 837.000, což je zhruba 7000 méně než za čtvrté čtvrtletí loňského roku a první tři měsíce letošního roku.
Metro čte 372.000 lidí
V případě deníků rozdávaných zdarma si noviny Metro v prvním pololetí denně přečetlo v průměru 372.000 lidí. V Olomouckém kraji se letos Metro dostalo mezi tři nejčtenější deníky, což se mu v krajských statistikách podařilo poprvé. Ekonomický deník E15 měl za prvních šest letošních měsíců průměrnou čtenost 49.000 lidí.
V kategorii příloh deníků zůstává nejčtenější Blesk magazín TV s 1,615 milionu čtenářů před TV magazínem, který jich má na kontě 1,451 milionu. "Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům čtenost časopisů životního stylu pro ženy, časopisů o bydlení a celostátních zpravodajských týdeníků," sdělila Unie vydavatelů.
Nejprodávanější taky Blesk
Nejprodávanějším deníkem v prvním pololetí zůstal Blesk, jehož průměrný prodej ale meziročně poklesl o zhruba desetinu na 316.319 kusů. Následují deníky Mladá fronta Dnes a Právo, kterých se prodalo 207.515, respektive 113.567 kusů. Mezi zpravodajskými týdeníky vedl časopis Reflex s průměrným prodaným nákladem 57.386 kusů. Časopis si tak za pololetí každý týden koupilo v průměru o 3254 méně lidí než loni. Prodaný náklad o zhruba 11 procent naopak vzrostl časopisu Týden, kterého se prodalo 41.566 kusů.
Nárůst zaznamenaly také ženské časopisy zaměřené na životní styl. Prodeje magazínu Joy se zvýšily o necelých 2500 na 42.485 kusů. V řádech kusů si polepšil také časopis Glanc, jehož průměrné prodeje za pololetí dosáhly 45.702 kusů. Vedoucím titulem v této kategorii zůstal Marianne s průměrným prodaným nákladem 56.792 kusů, což je o zhruba 5000 kusů méně než loni.