Značka Meinl se vrací na český trh
12. 11. 2013 – 17:21 | Zpravodajství | Danica Klein

Rakouská společnost Julius Meinl se vrací zpět do Česka. V polovině prosince otevře v centru Prahy obchod s delikatesami, informoval dnes server iHNed.cz. Firma v roce 2005 opustila údajně kvůli velké konkurenci český maloobchodní trh a svých bezmála 60 obchodů prodala společnosti Ahold. Pražská prodejna má alespoň prozatím zůstat v Česku jedinou.
"V třípatrovém obchodě s barem nabídneme potraviny domácího a zahraničního původu," uvedl pro iHNed.cz jednatel společnosti Herbert Vlasaty. Julius Meinl se prý chce v Praze uchytit i rozvážkou zboží a nabídkou cateringu. Podobný obchod provozuje společnost jen v centru Vídně. Další obchody v Česku podle Vlasateho firma neplánuje. V pražské pobočce chce otestovat své šance v zahraničí a v budoucnu otevřít obchody v dalších zemích.
Přestože maloobchodní řetězce v Česku mají potíže a stěžují si na pokles spotřeby zákazníků v důsledku ekonomické krize, obchody s delikatesami, například se sýry, vínem nebo regionálními produkty jsou naopak na vzestupu.
Společnost Julius Meinl byla v posledních letech svého působení v Česku ztrátová. Například v roce 2005 její prodělek činil 321 milionů korun a o rok dříve 363 milionů Kč. Firma byla první zahraničním obchodním řetězcem, který kvůli tvrdé konkurenci opustil český trh. Následoval jej francouzský Carrefour a belgická Delvita.
Rakouská tisková agentura APA letos v únoru informovala, že skandály opředený finanční dům Meinl Bank ve snaze oprostit se od své minulosti zahájil expanzi do východní Evropy. V Praze podle ní banka založila menší pobočku a v české metropoli chce podnikat také na trhu s nemovitostmi. Filiálku firma otevřela již na přelomu roku v Sofii a vídeňská centrála zamýšlí, že se ještě více zaměří na zákazníky z Ukrajiny a Ruska.