Vlaky zabily další 2 lidi, celkem už letos na kolejích zemřelo 59 osob
24. 3. 2014 – 13:58 | Zpravodajství | Sebastian Kantor
Na dvou místech na Moravě dnes ráno usmrtil vlak člověka. První nehoda se stala krátce před pátou hodinou ranní na železniční trati mezi Bystřicí a Třincem v Moravskoslezském kraji, druhý přibližně o půl hodiny později mezi Kroměříží a Zborovicemi ve Zlínském kraji. Po střetu s vlakem letos zahynulo už 59 lidí, což je o dvacet více než ve stejném období loňského roku.
K prvnímu dnešnímu neštěstí došlo nedaleko železničního přejezdu k obci Vendryně, podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala to už bylo v místě veřejnosti nepřístupném. Vlaky jezdily po jedné koleji a nabíraly pětiminutové až čtvrthodinové zpoždění, informovaly na svém webu České dráhy (ČD). Provoz byl obnoven krátce před devátou hodinou.
Kvůli druhé nehodě nebyly na druhé trati obsluhovány zastávky Zborovice zastávka, Jarohněvice, Šelešovice a Kroměříž Oskol a mezi obcemi Kroměříž a Zborovice byla zavedena náhradní autobusová doprava. Omezení podle internetových stránek ČD trvalo přibližně do 08:00.
Důvodem může být méně sněhu
"Nebyl sníh, tak lidé častěji chodí pěšky a zkracují si cestu po kolejích," uvedl. Při drtivé většině nehod podle něj lidé porušují zákon, ke střetům totiž zpravidla dochází v prostorách veřejnosti nepřístupných. Značný podíl navíc mají sebevraždy. "Podle našich zkušeností to bývá přibližně třetina," řekl mluvčí.
Drážní inspekce se snaží prostřednictvím preventivních kampaní varovat občany před nebezpečným chováním u železničních tratí. Vlaky totiž mnohde jezdí rychlostí 160 až 170 kilometrů za hodinu, takže kilometr urazí za pouhých dvanáct až čtrnáct sekund.
Když se k tomu přidá poměrně dlouhá brzdná dráha vlakové soupravy, mají strojvůdci jen minimální šanci střetu s člověkem v kolejišti zabránit. "Proto je velmi nebezpečné se pohybovat po kolejích. Dálnici, kde je stotřicítka, také lidé nepřecházejí, ale koleje poměrně často," poznamenal Drápal.
"Nebyl sníh, tak lidé častěji chodí pěšky a zkracují si cestu po kolejích," uvedl. Při drtivé většině nehod podle něj lidé porušují zákon, ke střetům totiž zpravidla dochází v prostorách veřejnosti nepřístupných. Značný podíl navíc mají sebevraždy. "Podle našich zkušeností to bývá přibližně třetina," řekl mluvčí.
Drážní inspekce se snaží prostřednictvím preventivních kampaní varovat občany před nebezpečným chováním u železničních tratí. Vlaky totiž mnohde jezdí rychlostí 160 až 170 kilometrů za hodinu, takže kilometr urazí za pouhých dvanáct až čtrnáct sekund.
Když se k tomu přidá poměrně dlouhá brzdná dráha vlakové soupravy, mají strojvůdci jen minimální šanci střetu s člověkem v kolejišti zabránit. "Proto je velmi nebezpečné se pohybovat po kolejích. Dálnici, kde je stotřicítka, také lidé nepřecházejí, ale koleje poměrně často," poznamenal Drápal.