Reklama na prací prášek Ariel použila prý nevědomky nacistický pozdrav Heil Hitler

Americká firma Procter&Gamble propagovala v Německu nabídku na balení pracího prášku Ariel, které mimořádně obsahovalo 88 dávek. Nevědomky tak prý odkazovala na nacistický pozdrav Heil Hitler.
Číslovka 88 je notoricky známým zástupným symbolem pro tento zakázaný nacistický pozdrav. Písmeno H je totiž osmé v abecedě.
Pohoršení podle agentury DPA vyvolalo mimořádné balení, na němž je zobrazen bílý dres německého národního mužstva s černou číslovkou 88.
Firma Procter&Gamble se od úmyslu propagovat nacismus distancovala. Chtěla prý lákat na 83 obvyklých pracích dávek plus pět navíc zdarma, vysvětlila DPA mluvčí německé pobočky koncernu s tím, že akci vyvinul "multikulturní tým", který si neblahou souvislost neuvědomil.
"Můžete firmě vytknout, že je hloupá a naivní," připustila mluvčí. V pondělí ale výrobce distribuci sporných balení zastavil. "Nezpůsobilo nám to žádnou ekonomickou újmu," zdůraznila mluvčí.
Není známo, kolik balení bylo nešťastnou reklamou potištěno, ale údajně nešlo o velké množství.
Na internetu sklidila reklamní akce posměch a kritiku. Někteří poukázali i na podobnost slov Ariel a Áriec - podobně jako kdysi tvůrci satirického pořadu Česká soda ve známé a kontroverzní fiktivní reklamě.