Zeman se chystá dobýt facebook, Schwarzenberg zase Moravu
15. 1. 2013 – 13:43 | Zpravodajství | Jakub Konečný
Prezidentský kandidát a šéf TOP 09 Karel Schwarzenberg chystá v rámci kampaně výjezd na severní Moravu a patrně do dalších regionů, kde je jeho postavení slabší a do finále by tam nyní nepostoupil. Dnes to řekl mluvčí štábu Marek Pražák.
Schwarzenberg se 25. a 26. ledna v přímé volbě utká o Pražský hrad s bývalým premiérem Milošem Zemanem (SPOZ). Jeho tým se chce více zaměřit na sociální sítě, kde dosud oproti Schwarzenbergovi ztrácel. Konkrétní podobu kampaně ale Zemanův tým stále řeší, řekla dnes mluvčí Hana Burianová.
Předseda TOP 09 chce pro druhé kolo přesvědčit občany, kteří sice Zemana nevolili, ale nyní o něm uvažují, uvedl Pražák. Stojí též podle něj o hlasy lidí, jež volili bývalého úřednického premiéra Jana Fischera či místopředsedu ČSSD Jiřího Dienstbiera. Do kampaně se chtějí zapojit i starostové, kteří budou přesvědčovat spoluobčany.
Do kampaně se chtějí zapojit i starostové, kteří se chtějí ve čtvrtek v Praze společně vyfotit na podporu Schwarzenbergovy kandidatury. Podle svého lídra a předsedy poslaneckého klubu TOP 09 Gazdíka budou starostové též přesvědčovat občany v letákových kampaních i na mítincích. Agitovat se bude nejspíš také po telefonu.
Strana TOP 09 podpořila kampaň miliony
Stranické předsednictvo TOP 09 dnes na Schwarzenbergovu kampaň před druhým kolem volby vyčlenilo podle informací tři miliony korun. Rovným milionem podle Gazdíka přispěli také starostové.
Stranické předsednictvo TOP 09 dnes na Schwarzenbergovu kampaň před druhým kolem volby vyčlenilo tři miliony korun.
Zemanovi spolupracovníci podobu kampaně před druhým kolem volby zatím dolaďují. Podle mluvčí Burianové se chce tým více zaměřit na sociální sítě. Přesnou strategii ale ještě nestanovil. Právě na sociálních sítích boduje Schwarzenberg převážně u mladých lidí. Zeman se tak jeho náskok v elektronickém světě bude snažit snížit.
Zeman a Schwarzenbergzdroj:
Mediafax
Schwarzenbergův tým sází rovněž na dobrovolníky, podle volebního webu mohou zájemci například získat "krabici prezidentské záchrany", která obsahuje sto letáků, placky na klopy, samolepky, plakáty pro agitaci. Distribuce bude zahájena koncem týdne. Příznivci Schwarzenberga též mohou získat plachty na fasády a balkóny.
Pražák uvedl, že mají analýzu výsledků prvního kola, podle níž by Schwarzenberg zatím ztrácel osm procent na Zemanovi (46 procent oproti 54 procentům).
Vylepšit postavení Schwarzenberga chce též klubová noc, která se v neděli bude konat po desítkách klubů po celé zemi. Vstup do klubů na nedělní noc bude zdarma. K akci se připojili v Praze například Akropole, Rock Café, Lucerna Music Bar, brněnský Metro Music Bar a Fléda, pardubická Ponorka či karlovarský Lidový dům. Z hudebníků už účast potvrdily třeba kapely Čechomor, Tatabojs, Zrní, Jablkoň, Hudba Praha, Sunflower Caravan, The Tap Tap a také Xindl X, Václav Koubek či Sylvie Krobová.