V Praze skončil třetí ročník Festivalu Exportu CZ

- Komerční sdělení autor: Inzerce

Od 17. do 18. června 2015 se v Kongresovém centru Praha konal třetí ročník úspěšné prezentační, informační a kontaktní akce zaměřené na podporu exportu a mezinárodní obchodní spolupráce s názvem Festival Exportu CZ 2015. Festival navštívilo téměř 800 účastníků z 35 zemí, kteří měli možnost absolvovat bohatý přednáškový program zahrnující informace o podpoře exportu, exportních úspěších českých firem i aktuality o obchodní spolupráci se zahraničními teritorii a v rámci programu expozičního získat proexportní poradenství, aktuální informace o situaci v jednotlivých teritoriích, inspirovat se informacemi o kulturních a turistických zajímavostech a ochutnat exotické speciality. Účastníky velmi vítanou novinkou letošního ročníku byla také série organizovaných B2B setkání.

„Jsem rád, že se mohu zúčastnit letošního Festivalu Exportu CZ 2015 jako úspěšně se rozvíjejíci akce určené pro české exportéry – o to více, že je to v okamžiku, kdy se můžeme s rostoucí sebedůvěrou ohlédnout za úspěchy českého exportu v posledním uplynulém období,“ těmito slovy zahájil akci ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. „Česká ekonomika roste a je zřejmé, že je to díky rostoucímu objemu exportu. Je možné, že směřujeme k novému rekordu a je třeba české exportéry povzbudit v jejich aktivitách a zejména v jejich průniku do nových teritorií.“

„Nemůžeme spoléhat na to, že růst díky exportu bude samozřejmý, musíme českým exportérům pomáhat a mimo jiné je podporovat při hledání nových trhů. Jedním z příspěvků MZV k řešení je Mapa globálních oborových příležitostí, kterou jsme letos vytvořili s partnery a která umožní českým exportérům efektivně vyhledávat ve světě obory s vysokým potenciálem růstu,“ uvedl ve svém úvodním projevu náměstek ministra zahraničních věcí Martin Tlapa. „Oceňuji také, že na této akci vidím velvyslance a zástupce diplomatického sboru cizích zemí v ČR. Vaše účast je pro nás velmi důležitá, neboť můžete nabízet nápady, jak vylepšovat vzájemnou spolupráci.“

 „Naše banka se nekoncentruje příliš na obchod v rámci EU, protože vnitřní trh naši podporu nepotřebuje – naším cílem jsou trhy třetích zemí. Chceme podporovat jak velké a zavedené exportéry, tak i ty začínající a zaměřit se nyní na malé a střední,“ shrnul úlohu České exportní banky při podpoře exportu její generální ředitel Karel Bureš. „Přeji účastníkům Festivalu úspěšné navázání obchodních kontaktů a kdybyste potřebovali banku pro export, pak vězte, že jsme tu pro Vás“

„Jsem rád, že na tomto místě můžeme vyzdvihnout jednoznačné a měřitelné úspěchy našich podnikatelů: tuzemský export meziročně vzrostl o 413 mld Kč, což je více než 13% nárůst. O takovýchto dobrých zprávách se málo mluví, což je špatně, protože tuzemský export je vizitkou české ekonomiky,“ Karel Havlíček. „Měli bychom být náležitě hrdí na své kvalifikované producenty a nezanevírat na přímý export na daleké trhy, protože v nich je budoucnost. Chtěl bych poděkovat všem, kdo se na tuzemském exportu podíleli a chtěl bych, abychom vyndali parte z kapsy a abychom se tady opět za rok potkali a mohli se pochlubit novými exportními úspěchy.“

 „Na jaře loňského roku zastavil pan ministr Mládek plánované slučování agentur CzechTrade a CzechInvest a od té doby došlo k velkému rozvoji zahraničních zastoupení naší agentury i zintenzivnění využívání jejích služeb,“ říká k aktuálnímu vývoji dění v agentuře CzechTrade její generální ředitel Radomil Doležal. „Rád bych poděkoval organizátorům Festivalu Exportu za uspořádání této akce, která napomáhá zvyšování povědomí o úspěších českého exportu ve světě, v zemích, které jsou zde zastoupeny.“

Svými úvodními slovy ke slavnostnímu otevření Festivalu přispěli také velvyslanci některých z participujících zemí, a to velvyslanec Ázerbájdžánské republiky pro ČR J. E. Farid Shafyev, velvyslanec Dominikánské republiky v Bruselu      J. E. Alejandro Gonzáles Pons, velvyslankyně Egyptské arabské republiky Amany Fahmy, velvyslanec Chile v ČR J. E. Rodrigo Gaete Vidal, velvyslankyně Jihoafrické republiky v ČR J. E. Franki Verwey, velvyslanec Republiky Kazachstán J. E. Serzhan Abdkarimov, velvyslankyně Malajsie v ČR J. E. Nadzirah Binti Osman, velvyslanec Mexika v ČR J. E. Pablo Macedo, velvyslanec Turecké republiky J. E. Ahmet Necati Bigali, velvyslanec Ukrajinské republiky v ČR J. E. Borys Zaichuk.

Pomoc domácím podnikatelům v jejich rozvoji patří mezi priority Komerční banky. A právě podpora v oblasti exportu může být jednou z cest vedoucích k úspěchu. „Možnost setkávat se s aktivními exportéry je pro nás velmi důležitá, neboť díky ní můžeme reflektovat na jejich aktuální potřeby. Jsme proto velmi rádi, že jsme byli přizváni k účasti v projektu Festival Exportu, “ říká zástupkyně výkonné ředitelky pro Korporátní bankovnictví KB Jitka Haubová.

 „Jsme velmi rádi, že první ročník B2B setkání, který pořádala naše organizace jako součást Festivalu Exportu CZ 2015, byl návštěvníky hojně využit a pozitivně přijat. V průběhu pětihodinového bloku se uskutečnilo celkem 110 dvoustranných jednání, která účastníkům umožnila efektivní výměnu kontaktů a usnadnila jim nalezení vhodných partnerů a navázání jejich obchodní spolupráce“, komentuje průběh Festivalu koordinátor sítě Enterprise Europe Network v České republice Petr Hladík z Technologického centra Akademie věd ČR. „Současně jsme potěšeni rostoucí oblibou přednáškového programu zaměřeného na aktuality ze zahraničních teritorií mezi návštěvníky Festivalu. Svědčí to o rostoucím zájmu českých firem o informace o podmínkách a aktuálním dění na zahraničních trzích, což poukazuje na jejich rostoucí konkurenceschopnost a snahu o rozšiřování podnikatelských aktivit do nových teritorií. Tím roste počet potenciálních klientů naší sítě Enterprise Europe Network, která skrze své členy ve více jak 50 zemích světa podporuje navazování mezinárodních kontaktů mezi firmami a jejich obchodní, technologickou a výzkumnou spolupráci. “

Festival Exportu CZ 2015 navštívilo bezmála 800 účastníků z 35 zemí, kteří měli možnost během dvou dnů absolvovat bohatý přednáškový program zahrnující informace o podpoře exportu, exportních úspěších českých firem i aktuality o obchodní spolupráci se zahraničními teritorii. Celkem se představilo 63 řečníků z 20 zemí.

V rámci programu expozičního mohli návštěvníci získat proexportní poradenství, aktuální informace o situaci v jednotlivých teritoriích, inspirovat se informacemi o kulturních a turistických zajímavostech a ochutnat zajímavé etnické speciality. Celkem bylo v rámci expoziční sekce zastoupeno 71 vystavovatelů ze 20 zemí.

Úspěšnou novinkou letošního ročníku byla série organizovaných B2B setkání, které se zúčastnilo 80 účastníků ze 12 zemí, kteří mezi sebou absolvovali celkem 110 půlhodinových obchodních schůzek.

Na Festivalu Exportu CZ se tak v rámci těchto tří sekcí aktivně prezentovalo 32 převážně mimoevropských zemí, které jsou ve své většině zařazeny do Exportní strategie ČR na léta 2012 – 2020 jako prioritní a zájmové.

Podrobné informace o účelu a programu akce  jsou k dispozici na webové stránce www.czechinno.cz a www.festivalexportu.cz.