Tento velký a posměšný plakát proti šéfovi ČSSD visí v Praze. Už je kolem něj zle
Na mnoha místech v Česku, převážně u dálnic, se teď objevují anonymní billboardy zesměšňující některé kandidáty, zejména z ČSSD. Terčem posměchu se tak stal třeba předseda sociálních demokratů Bohuslav Sobotka nebo místopředseda strany a jihomoravský hejtman Michal Hašek.
Například v Praze, na Ostravsku, ale i na jiných místech, je teď k vidění billboard vysmívající se Bohuslavu Sobotkovi. Ten je zde vyobrazen jako horník se slovy: „Vím, jak na to. Od mládí makám v parlamentu.“ Na jiném billboardu je zase místopředseda ČSSD a jihomoravský hejtman Michal Hašek označen za nevěrníka, kecala a lenocha. Hašek proto chce podniknout právní kroky.
Sobotka: Autoři plakátů by měli najít odvahu
Podle spekulací by za těmito billboardy mohl být vnitrostranický boj mezi Sobotkou a Haškem, kteří oba kandidují na jihu Moravy. To ale Sobotka v reakci pro ParlamentníListy.cz rezolutně odmítl. „ČSSD žádnou anonymní negativní kampaň nevede a nepovede. Soustředíme se na náš pozitivní program. Myslím ale, že by autoři těchto plakátů měli najít chybějící odvahu a ke své kampani se přiznat,“ napsal v SMS zprávě.
Billboardy s Bohuslavem Sobotkou na Ostravsku byly vylepeny na plochách patřících frýdecko-místecké společnosti Melvin CZ. Její zástupce však médiím řekl, že zadavatele negativní kampaně nezná, s tím, že šlo o objednávku jiné reklamní agentury.
Jandák: Tipuju to na TOP 09
Exposlanec ČSSD Vítězslav Jandák za tím vidí jednoznačně politickou konkurenci. „Tipuju to na TOP 09 a schwarzenbergovské metody, které známe z prezidentské kampaně. Je mi líto těch peněz. Kdyby je raději dali Klokánku nebo vesničce SOS, určitě by to bylo lepší,“ reagoval pro ParlamentníListy.cz na kampaň proti ČSSD Jandák.
TOP 09: Toto nejsou naše metody
TOP 09 však ústy své mluvčí Martiny Týblové odmítla, že by s billboardy proti ČSSD měla cokoliv společného. „Naše reakce na slova pana Jandáka je naprosto jednoznačná, a to, že toto nejsou metody TOP 09,“ ohradila se mluvčí.
Posměchu se nevyhnul ani Babiš
Posměchu se na reklamních plochách nevyhnul ani šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Ten na plakátech „radí“ veřejnosti: „Tankujte volové, z každého litru mám dvě kačky.“ Billboardy ho pak ukazují s podnikatelem Zdeňkem Bakalou a sloganem: „Poctivou prací k miliardám.“ K vidění je tato antikampaň třeba ve Valašském Meziříčí, kde má Andrej Babiš chemický závod DEZA, a. s.
Svobodní i Balbínova poetická strana účast odmítají
Před tímto podnikem minulý týden proběhla akce Svobodných. Ti se ale od billboardů distancují s tím, že na podobnou antikampaň nemají dostatek finančních prostředků.
Účast na antikampaních odmítli také recesisté z Balbínovy poetické strany, známé mimo jiné zpodobněním prezidentského kandidáta Jana Fischera v uniformě Lidových milicí. „Proti panu Babišovi letos Balbínova poetická strana nedělá žádnou antikampaň. Balbínka letos nefiguruje v žádné takové kampani,“ sdělil ParlamentnímListům.cz jednatel grafického studia Sprinter a ekonom Balbínovy poetické strany Petr Borka, který tímto vyjádřením vyvrací i podezření, že by se právě oni podíleli na billboardech proti sociální demokracii. „Nemáme na to náladu ani peníze. Kdybychom se pod to podepsali, tak se k tomu přihlásíme,“ ujistil.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 25.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,270 | 25,390 |
USD | 23,970 | 24,150 |