Meta se chystá nabídnout Facebook a Instagram bez reklam, ale za peníze
Americká internetová společnost Meta Platforms zvažuje, že nabídne uživatelům v Evropské unii placené verze svých sociálních sítí Facebook a Instagram, které nebudou obsahovat reklamu.
Informuje o tom list The New York Times, který se odvolává na zdroje seznámené s plány podniku. Firma tak podle zdrojů reaguje na regulační politiku EU omezující její praktiky při sběru osobních údajů.
Nabídka placených verzí sítí Facebook a Instagram bez reklam by podle zdrojů mohla firmě pomoci rozptýlit obavy evropských regulátorů o ochranu soukromí, protože by uživatelům poskytla alternativu ke službám založeným na reklamě, které využívají analýzu osobních údajů.
Zatím není jasné, kolik by placené verze stály a kdy by je firma mohla spustit. Kromě placených verzí by Meta v Evropké unii dál nabízela i bezplatné verze založené na reklamě, sdělily zdroje.
„Zavedení placených služeb by bylo jedním z nejhmatatelnějších příkladů toho, jak musejí firmy upravovat své produkty, aby se přizpůsobily pravidlům pro ochranu osobních údajů a dalším předpisům, a to zejména v Evropě.“ The New York Times
Mluvčí společnosti Meta se k informacím newyorských timesů odmítl vyjádřit.
Základním podnikatelským modelem společnosti Meta je již téměř dvě desetiletí nabídka bezplatných služeb v oblasti sociálních sítí a prodej reklamy podnikům, které chtějí uživatele těchto sítí oslovit.
„Zavedení placených služeb by bylo jedním z nejhmatatelnějších příkladů toho, jak musejí firmy upravovat své produkty, aby se přizpůsobily pravidlům pro ochranu osobních údajů a dalším předpisům, a to zejména v Evropě,“ píše deník The New York Times.
Nejvyšší soud unie v červenci firmě Meta prakticky zakázal kombinovat údaje shromážděné o uživatelích napříč jejími platformami i z jiných webových stránek a aplikací, pokud nezíská výslovný souhlas uživatelů.
Irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC) firmě v lednu vyměřil pokutu 390 milionů eur (zhruba 9,4 ,miliardy korun) za to, že nutila uživatele přijmout cílenou reklamu jako podmínku pro používání sítě Facebook.
Evropa je podle listu pro Metu druhým nejvýnosnějším regionem po Severní Americe. Finanční ředitelka firmy Susan Li v dubnu sdělila, že reklama v Evropské unii se podílí zhruba deseti procenty na celkových obchodních aktivitách podniku.
Meta v EU kvůli nejistotě v oblasti regulace ochrany osobních údajů zatím nespustila svou novou síť Threads. Tou se firma snaží konkurovat síti X, dříve twitter, Elona Muska.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 5.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,270 | 25,390 |
USD | 23,220 | 23,400 |