Kalousek by se měl jako křesťan obracet spíš k nebi, než peklu, glosuje Hašek
„Dřív bude v pekle mrznout, než Kalousek uvolní nějaké peníze na podporu motocyklových závodů v Brně.“ Tak reagoval ministr financí na případné požadavky z Brna o státní podporu při konání závodů mistrovství světa motocyklů. Hejtman Hašek s tím ostře nesouhlasí.
Zvyšující se tzv. zalistovací poplatky, tedy poplatky za možnost světový podnik na okruhu uspořádat totiž vedou akciovou společnost Automotodrom Brno k černým úvahám. Jestli společnost, kterou už několik let právě kvůli těmto poplatkům už několik let podporuje jihomoravský kraj i město Brno, potřebných zhruba 50 milionů urychleně nesežene, je se světovým závoděním v Brně od roku 2012 ámen. A s tím hrozí reálně i krach celého Masarykova okruhu s mnohaletou tradicí, kde se například závody motocyklů v seriálu MS jezdí nepřetržitě od roku 1965. Problém však není už jen ekonomickým, ale i politický.
Po výrocích ministra Kalouska se totiž do hry vložili i představitelé kraje a města - hejtman Michal Hašek a primátor Roman Onderka (oba ČSSD): „Jestli je pan Kalousek skutečně dobrým ministrem financí, tak by měl mistrovství podpořit. Vždyť pokud skončí, uniká každoročně státní pokladně nejméně 200 milionů korun zisků," uvedl hejtman Hašek s tím, že je za loňské rok podnik spojený s MS motocyklů vygeneroval 1 miliardu korun a díky tomu bylo jen na DPH odvedeno do pokladny státu 105 milionů a další desítky milionů přitečou na daních. „Navíc pan Kalousek by se měl jako křesťan spíš obracet na nebe a ne na peklo," poznamenal škodolibě hejtman. Zatímco město Brno podporuje závodiště deseti miliony ročně, kraj svůj příspěvek od roku 2009, kdy byl čtyři miliony postupně zvýšil až na letošních osm milionů. „Jsou to peníze určené na zmíněný zalistovací poplatek a především jsou to peníze investované do podniku, který je pro kraj i město významný jak z hlediska podnikání, tak z hlediska prestiže," dodal Hašek.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 7.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,260 | 25,380 |
USD | 23,320 | 23,500 |