ČSSD tvrdě protestuje. Rozjíždí vlastní kampaň proti vstupu do druhého pilíře

VIDEO - Aktuality autor: Jakub Konečný

Vláda by měla zastavit svou kampaň k druhému pilíři penzijní reformy, míní stínový ministr práce a sociálních věcí Roman Sklenák z ČSSD. Kampaň je podle něj klamavá a jsou v ní nepřesné a zavádějící údaje. Sociální demokraté proto spustili vlastní stránky www.nevstupujtedodruhehopilire.cz, kam umístili ty informace k druhému pilíři relevantní informace, které jsou podle nich pro rozhodnutí občanů důležité. 

Bohuslav Sobotka

Bohuslav Sobotka,zdroj: isifa/MAFRA/MAFRA - PETR TOPIČ

ČSSD už delší dobu avizuje, že jako vládní strana by celý druhý důchodový pilíř zrušila. 

Od ledna mohou lidé přesměrovat tři procentní body do druhého pilíře, tedy vlastního spoření u fondů, k tomu je nutné přidat částku ve výši dvou procent ze svého. Televizní spot i webové stránky slibují střadatelům "státní příspěvek", a to ve výši 1,5násobku ukládané částky. Ve skutečnosti lidé dostávají zpět část svých odvodů. 


"Stát nikomu nepřidává žádná tři procenta. Ta tři procenta přesunutá do druhého pilíře chybí v průběžném systému a o to potom občan v důchodovém věku bude mít nižší starobní důchod," připomněl Sklenák. Vláda také podle něj v systému předpokládá pravidelné zhodnocování úspor, ačkoliv se v řadě zemí ukazuje, že předpoklad nefunguje a část penzijních fondů je ve ztrátě. 

"Podle obsahu jde jednoznačně o reklamní kampaň," podotkl Sklenák k akci, kterou kabinet označuje jako informační kampaň a jejíž náklady udává na 20 milionů korun. 

ČSSD se prý obávala, že to budou penzijní fondy, které budou ve svých reklamách na druhý pilíř používat nekorektní argumenty a vláda je bude muset korigovat. "Opak je pravdou, do role nejagresivnějšího obchodního zástupce penzijních fondů se postavila sama vláda," míní stínový ministr. 

Do konce dubna podle ministerstva práce do druhého pilíře vstoupilo jen asi 32.000 lidí.

Tagy: ČSSD Vláda penzijní reforma

Zdroje: ČTK