Dimun: O Dalíkově korupci s Pandury jsem řekl MF Dnes už před lety

- Aktuality autor: red

Někdejší šéf marketingu ČSSD a pravá ruka Jiřího Paroubka Petr Dimun zveřejnil informaci o tom, že deník MF Dnes věděl již dříve od něj o žádosti o úplatek ze strany Marka Dalíka v kauze Pandury. Deník ovšem v době, kdy vládl kabinet Mirka Topolánka, informaci nezveřejnil.

MF Dnes o tom přitom informovala až nyní, připomíná Dimun na webu VašeVěc.cz.

Petr Dimun tvrdí, že novináři Ondřej Šťastný a Tomáš Syrovátka věděli právě od něj, že v roce 2007 mělo dojít k Dalíkově žádosti o úplatek od firmy Steyer. Po tomto avízu prý ale nikdy nešli proto, že je informace těžko ověřitelná. Nyní se v MF Dnes objevila zpráva, která verzi Dimuna potvrzuje.

Dalíka prý zaskočila účast amerického vlastníka

Informaci o tom, že tehdejší tajemník expremiéra Mirka Topolánka Dalík žádal úplatek za zprostředkování zakázky pro rakouskou firmu Steyer, měl prý Dimun již na přelomu let 2007 a 2008. „Dozvěděl jsem se i takové podrobnosti, že Dalík byl zaskočen z účasti nikoliv pouze rakouských manažerů, ale účastí zástupců amerického vlastníka, s čímž nepočítal," tvrdí Dimun.

Během kauzy Pandury vyšlo najevo, že Steyer uzavřel smlouvu s lobistou Vlčkem, podle níž měl zajistit kontakt mezi rakouskou firmou a českými politiky. Za tyto a další služby měli lobisté dostat 7% provizi z kontraktu na obrněné vozy Pandur. Ty tehdy Česká republika od Steyeru koupila, přestože portugalský konkurent nabízel levnější transportéry.

Tagy: pandury