Zeman se ve své kampani obuje do Kalouska i celé vlády
18. 1. 2013 – 15:48 | Zpravodajství | Lucie Hyblerová

Kampaň prezidentského kandidáta Miloše Zemana (SPOZ) má nyní dvě nosná témata. Prvním je poukazování na možný vliv ministra financí Miroslava Kalouska (TOP 09) na prezidentskou kancelář, pokud by byl prezidentem zvolen šéf TOP 09 a ministr zahraničí Karel Schwarzenberg. Druhým tématem je kritika vlády. Hesla "Stop Kalouskovi na Hradě" a "Stop této vládě" se objevují na veřejných plochách.
"Tato dvě hesla jsou na všech plochách, které máme pronajaté po celou dobu kampaně až do konce ledna," řekla dnes mluvčí Zemanova štábu Hana Burianová ke kampani. Zeman si podle ní pronajal 900 reklamních ploch.
Tým někdejšího premiéra Zemana uvádí, že ve finále kampaně se chystá mobilizovat levicově orientované voliče, nerozhodnuté lidi a ty, kteří nepřišli k prvnímu kolu voleb. Zeman spoléhá hlavně na televizní a rozhlasové diskuse. "Právě touto cestou může efektivně oslovit co nejširší spektrum voličů a prezentovat svoje názory na řešení aktuálních problémů ČR, svůj prezidentský program a vizi," podotkla Burianová. Zemanův tým se ale snaží i dohnat náskok šéfa diplomacie na sociálních sítích, chce co nejvíc mluvit s médii.
Prezidentský duel Zeman - Schwarzenberg se rozsekne 25. a 26. ledna. Občané si ve druhém kole voleb vyberou nástupce Václava Klause. Schwarzenberg sází mimo jiné na kontaktní kampaň, hodlá získat hlasy neúspěšného kandidáta Jiřího Dienstbiera (ČSSD) či Zuzany Roithové (KDU-ČSL), mladých lidí a nerozhodnutých voličů.