Týden plný módy

- Komerční sdělení autor: Inzerce

Letošní podzimní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku (MBPFW), jejíž přehlídková část se odehrála v pro módu netradičním prostředí tenisového stadionu Štvanice, představila celkem 18 domácích návrhářů a módních značek. V hlavním programu bylo vedle 20 přehlídek dalších 23 akcí včetně nočního nakupování, komentované prohlídky výstavy či happeningu udržitelné módy. V rámci druhé edice akce Pařížská Harper’s Bazaar Shopping Night, která zářijový fashion week zahajovala, představilo své podzimní novinky více než 30 butiků renomovaných značek v Pařížské a Široké ulici.

Domácí návrháři

Premiéru svých kolekcí na sezónu jaro/léto měla na MBPFW známá návrhářská jména jako Zuzana Kubíčková, Miro Sabo, Lukáš Macháček, Michael Kováčik, Alter Era či Zdeňka Imreczeová, ale svou tvorbou publikum jednoznačně zaujali také nováčci, jako Adam Kost či Lukáš Krnáč, a nejen na domácím trhu úspěšné oděvní značky Blažek a Nehera. Někteří návrháři uskutečnili přehlídku na vlastních lokacích: Kubíčková v hotelu International, Macháček ve svém novém showroomu ve Spálené ulici a provoz svého nového lingerie showroomu v pražských Holešovicích slavnostně uvedením novinek zahájila i návrhářka a absolventka prestižní London College of Fashion Tereza Vu.

Nové spolupráce

Na módní přehlídky se přijela podívat řada zahraničních odborníků z módní branže – publicisté, fotografové a nákupčí z Paříže, Milána, Londýna, Berlína i New Yorku. Mezinárodní rozměr přehlídky je jedním z hlavních cílů, který se díky celosvětové prestiži módních eventů Mercedes-Benz a atraktivnímu programu daří pořadatelům plnit. „Čeští a slovenští tvůrci i streetstyle inspirují i za hranicemi. Výstupy z Prahy se objevily na tak zásadních m)ezi 275 tisíci slerl Lagerfeld,"apříklad na přehlídce Petry Balvínové Tiqe se objevila  nákupčích,"avlína Jágrová, české miss Aódních portálech jako Vogue.it, Vogue.ru, highsnobiety.com nebo hypebeast.com. Pařížský showroom Romeo projevil zájem o kolekce Petry Ptáčkové a Mira Saba a radost nám dělají také spolupráce návrhářů s tradičními českými výrobci. Například LAFORMELA představila sedm stylů letních sandálů ve spolupráci s výrobcem obuvi Snaha. Budou se prodávat v Paříži v showroomu Other/Wise a v české obchodní síti značky Snaha. Adam Kost současně s kolekcí oděvů rozvinul svou předcházející spolupráci a v továrně Baťa v Dolním Němčí vyrobil kolekci čtyř párů pánské obuvi,“ vyjmenovává konkrétní kroky ředitel Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku Lukáš Loskot.

Zahraniční hosté

Zcela mimořádným hostem zářijové edice MBPFW byl profesor módní tvorby Shoji Babazono a tři absolventi prestižní tokijské módní univerzity Bunka Fashion Graduate University, kteří svou tvorbu představili v rámci přehlídkového bloku studentů UMPRUM. Hlavní hvězdou dvoudenního festivalu udržitelné módy SLOU Fashion Days pak byla zakladatelka celosvětové kampaně za transparentní módní průmysl Fashion Revolution Carry Somersová, jejíž rozhovor o tom, proč potřebujeme systémovou reformu módního průmyslu, uzavřel podzimní edici módního týdne.

Designérské naděje nastupující generace

Svou kolekcí na nadcházející jaro zaujal vítěz soutěže o nejtalentovanějšího módního tvůrce do 26 let VAN GRAAF Junior Talent 2017 slovenský designér a stylista Zoltán Tóth. Absolvent studia architektury a současně oděvního designu v Bratislavě představil kolekci inspirovanou vzpomínkami a řemeslem, v níž se prolíná tradiční slovenský modrotisk s moderními architektonickými střihy a vintage detaily evokujícími 60. až 80. léta minulého století. Ironickou energií a vtipem zaujala druhá kolekce finalisty talentové soutěže VAN GRAAF Junior Talent Lukáše Krnáče, která si bere na mušku sedm lidských hříchů. Kolekce dalšího finalisty Adama Kosta potěšila elegancí a prvotřídním zpracováním, s nimiž přistupuje k základním částem pánského šatníku – košili, kalhotám, saku a plášti.

Týden módy láká stále více zájemců – fashion week se všemi jeho doprovodnými akcemi přilákal pozornost více než 15 560 návštěvníků. Příští edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, která bude představovat kolekce na sezónu podzim/zima 2018, se uskuteční v termínu 16. až 24. března 2018.

Zdroje: Inzerce