Pacienti českým lékařům nerozumí, říká Šnajdr
Špatná komunikace mezi lékaři a pacienty - jeden z hlavních nedostatků současného českého zdravotnictví.
"Lékař vtrhnul do čekárny plné lidí bez pozdravu a netušil, že je na dveřích klika, takže jimi jen bouchal, " popisuje náměstek ministryně zdravotnictví Marek Šnajdr svůj nedávný zážitek s českým zdravotnictvím.
Do nemocnice, v níž se lékaři chovají takovým způsobem, by podle něj ale pacienti vůbec nemuseli chodit. Kvalitu a chování personálu totiž mohou zjistit z výzkumu Kvalita očima pacientů, který zadalo právě Ministerstvo zdravotnictví. Na otázky ohledně spokojenosti se službami té které nemocnice v něm odpovídalo 22 tisíc lidí.
Hospodaření nemocnice je spojené s chováním jejích zaměstnanců
"Není to nic, co bychom si vymysleli tady v Česku, ale převzali jsme mezinárodní výzkum, " uvedl Šnajdr v rozhovoru pro čtvrteční Mladou frontu Dnes. Podle něj je výzkum unikátní tím, že pacienti hodnotí nemocnici až v době, kdy ji opouští, a tak se již nemusí bát reakce lékařů a sester na svou případnou nelibost.
Z průzkumu podle Šnajdra vyplynulo, že chování pacientů úzce souvisí s hospodařením té které nemocnice. Zaměstnanci té, která hospodaří nejlépe, se podle něj také nejlépe chovají ke svým pacientům. "Ekonomicky stabilní podnik, kde jsou spokojeni zaměstnanci, má spokojené zákazniky," uvedl Šnajdr.
Podle pacientů, kteří se průzkumu zúčastnili, v kvalitě práce lékařů a sester zaostáváme za západní Evropou. Kromě chování zdravotníků se lidem také nelíbí, jakým způsobem jim vysvětlují diagnózu. "Ukázalo se, že lidé nerozumějí, když s nimi lékaři mluví, " říká náměstek ministryně zdravotnictví. Změna v komunikaci s pacienty je tak podle něj jedním z hlavních cílů českého zdravotnictví.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,280 | 25,400 |
USD | 24,040 | 24,220 |