Češi by chtěli více poboček České pošty
28. 9. 2014 – 14:39 | Zpravodajství | Michal Polák
Většina lidí je spokojena se současným rozsahem pobočkové sítě České pošty a pětina si myslí, že je poboček málo. Více než tři čtvrtiny lidí by přivítaly poskytování doplňkových služeb.
Celkem 68 procent lidí si myslí, že je poboček dostatek, a 22 procent, že je jich málo. O nadbytku pošt je přesvědčeno jedno procento lidí. Pošta je pro obci podobně důležitá jako obchod, obecní úřad, škola, školka nebo lékařská ordinace. Stejně jako pro tyto instituce pro poštu hlasovalo přes 90 procent respondentů.
Přibližně 78 procent lidí souhlasí s poskytováním doplňkových služeb na pobočkách pošty, zcela proti je šest procent. Za vhodné považuje 84 procent respondentů bankovní služby, 66 procent sázkovou kancelář a 63 procent prodej tisku a tabáku. Za vhodnou doplňkovou službu považuje téměř polovina populace i prodej pojištění nebo nedávno diskutované doručování volně prodejných léků.
Pošta by neměla prodávat alkohol
Češi naopak ve většině případů odmítli možnost, že by Česká pošta mohla prodávat na pobočkách alkoholické nápoje, potraviny či drogerii.
Zachování počtu poboček by mohl umožnit i takzvaný franšízink, tedy provozování vybraných poboček pošty soukromníkem, který by k tomu za splnění určitých podmínek dostal licenci. S tímto řešením v průzkumu vyjádřilo souhlas více než 58 procent dotázaných. Zcela nepřijatelné bylo toto řešení pro pět procent lidí.
Pošta nyní provozuje téměř 3300 poboček. Vláda chce jejich počet zachovat a počítá s tím, že bude ztrátové provozovny dotovat.