Češi a Poláci se hádají, T-Mobile se směje
Když vedení českého T-Mobilu schvalovalo reklamní spot s polským šmelinářem, asi nečekalo, jakou řetězovou reakci vyvolá. Stačilo, aby si uražená reklamní agentura rýpnula do polských potravin a země háklivá na zmínku o technické soli ve svých potravinách vytáhla do boje.
Česko podle polských zemědělců jejich potraviny kontroluje mnohem pečlivěji než produkty z jiných států Evropské unie. Dokazovat to údajně má vnitřní nařízení Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) z letošního srpna, které inspektorům ukládá "cílit kontrolu především na produkty původem z Polska".
Protože v dokumentu není ani zmínka o ostatních zemích, hodlají si zemědělci stěžovat u Evropské komise. A nejsou v tom sami, přestřelka se dostala na úroveň ministrů.
V duchu když vy sůl, my metanol, nechal se polský šéf zemědělství Marek Sawicki slyšet, že na otravu polským jídlem nezemřel žádný Čech. "Avšak několik Poláků zemřelo po vypití českého alkoholu," vytáhl trumf v podobě metanolové aféry.
Jeho českému protějšku Marianu Jurečkovi nezbylo než se invektivě bránit, vše popřít a sáhnout k číslům. Sice se snaží klidnit rozbouřené emoce a plánuje ministru zavolat, jemné popíchnutí si však také nedokázal odpustit. Tvrdíte, že vás schválně kontrolujeme častěji? Tak to dokažte, nebo přestaňte šířit pomluvy.
Důkaz o uražené reakci na stažení spotu mezitím reklamní agentura dávno ze svých facebookových stránek stáhla. Poté, co uraženě odpovídala a následně mazala komentáře pod svým vyjádřením.
Letošní Vánoce jsou z hlediska nabídky českých mobilních operátorů mimořádně slabé a každá reklama je reklama. T-mobile tak může slavit. Sice způsobil hádku na mezinárodní úrovni, ale jeho jméno zní ze všech koutů obou zemí.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,250 | 25,390 |
USD | 24,030 | 24,210 |