Televize Prima zdraží reklamu o čtyři procenta
4. 8. 2011 – 8:42 | Zpravodajství | red
Televize Prima zdraží reklamu o čtyři procenta. Zadavatelé inzerce budou rovněž od září moci nově využít reklamní čas na kanálu Prima Love. Obchodníci kanál zařadí do společného balíčku s hlavní Primou a Primou Cool. Píše to dnešní vydání deníku E15.
Televize zvyšovala ceny již loni na podzim. Tehdy oznámila plošné zdražení pro rok 2011 o deset procent.
Podle listu se televize rozhodla v tomto měsíci zvýšit sezonní index pro výpočet ceny inzerce z 1,25 na 1,3. Reálný nárůst ceny se tak bude pohybovat okolo čtyř procent.
Podíl Primy na sledovanosti je okolo 17 procent
"Tato akce platí pro všechny typy reklamy na všech našich kanálech pouze pro říjen. S jinými měsíci nepočítáme. Již nyní víme, že v říjnu budeme mít přetlak objednávek. Snažíme se proto zadavatele motivovat, aby část svých investic směřovali rovněž do listopadu," řekl deníku ředitel Primy Marek Singer.
Podle posledních čísel Asociace televizních organizací z konce července měla hlavní Prima podíl na sledovanosti 16,7 procenta, Prima Cool 3,5 procenta a Prima Love přes procento. Podíl skupiny Prima na sledovanosti se v poslední době zvětšuje, za druhé čtvrtletí narostl o tři body na 20 procent. Za první půlrok se Primě podle majitele MTG zvedly tržby meziročně o pětinu na 1,19 miliardy korun.
Jak bude reagovat konkurenční TV Nova, která má na trhu s televizní reklamou rozhodující podíl 66 procent, není podle listu jisté. "Zatím žádnou speciální akci nechystáme. Spíše v posledním kvartálu roku využijeme naši stávající silnou pozici," řekl dnešnímu E15 ředitel Novy Jan Andruško.