Dnes je pondělí 30. listopadu 2020., Svátek má Ondřej
Počasí dnes -1°C Polojasno

Hubnout opatrně

Hubnout opatrně
zdroj: Archiv

Hodně lidí si při dietě vypomáhá různými přípravky, oblíbené jsou redukční koktejly, čaje, bylinné výtažky. Bohužel, většina z nich je založena na rčení: „Věř a víra tvá tě uzdraví“. I když se všichni výrobci zaklínají, že jen díky pravidelné konzumaci jejich převratného výrobku dojde k váhovému úbytku - nejlépe aniž by se museli hnout z postele - jde o naprostou hloupost.

 

Jana Vítová, DiS, nutriční terapeutka prestižního klinického centra Iscare Lightouse tvrdí, že totéž se týká i „zázračných“ přístrojů, které budou „cvičit“ za vás, masírovat břicho, atd.

Tělo samo nezhubne

"Nic z toho samo o sobě ke zhubnutí nestačí. Pokud vím, jediný potravní doplněk, u něhož jsou - a také ne zcela stoprocentně - prokázány pozitivní účinky na spalování tuků, je L-carnitin (1-2g v jedné dávce).

A navíc jen za předpokladu současné tělesné aktivity, přičemž efekt se projeví až po čtyřiceti minutách nepřetržitého cvičení! Účinným, ale určitě ne všespasitelným pomocníkem může být zelený čaj, či vláknina, ta navozuje pocit sytosti, snižuje chuť na sladké, působí preventivně i proti rakovině tlustého střeva .

Neméně důležitý je pitný režim, zdravý člověk by měl denně vypít nejméně 1,5-2l neslazených tekutin. Ale všechny tyto zásady platí jen tehdy, bude - li  energetický výdej vyšší, než příjem, bez toho to prostě nejde."  Tvrdí terapeutka..

Diety beze smyslu

Upozorňuje také, že diety bez pohybové aktivity nemají vůbec žádný smysl, bezcenné jsou podle ní i universální návody, či rady celebrit v časopisech, ať už jde o stravování, životní styl či cvičení.

"Na každého člověka totiž „funguje“ něco jiného, individuální přístup je zcela nezbytný. Že něco zabere u jednoho, neznamená totéž u druhého.

Když někdo přijde k nám, do Iscare, změříme mu tlak, zjistíme naprosto přesně, kolik má procent tuku, jak vysoká je jeho hladina cholesterolu, provedeme i další vyšetření.

Teprve podle toho upravujeme jídelníček a doporučujeme vhodnou fyzickou aktivitu. Klíčová je pravidelnost ve stravě, ti, co v průběhu dne jedno či více jídel vynechají, mají obvykle hlad navečer a to není dobře." uzavírá Jana Vítová.

 

Kurzy

Finance

Kurzovní lístek: Exchange s.r.o.

EUR 26,170 26,250
USD 21,890 22,010
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma