V Praze se lépe dýchat nebude, magistrála tunelem nepovede

- Aktuality autor: Jakub Konečný

Zastupitelé hlavního města na svém dnešním jednání rozhodli, že Severojižní magistrála definitivně nepovede v centru města tunelem. Zastupitelé vzali na vědomí nesouhlas Prahy 1 a 2 a zastavili pořizování změny územního plánu, která by stavbu tunelů umožnila. 

Tunely na magistrále měly stát 12 miliard korun a plán na jejich výstavbu vznikl v roce 2008 za exprimátora Pavla Béma (ODS). Zastavení změny schválila na konci dubna rada hlavního města. "Je to z architektonického, dopravního i finančního hlediska nesmyslné. Je to relikt minulosti, na který Praha stejně nemá peníze," řekl dnes primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). 

Proti tunelu, který by vedl od garáží Slovan k Nuselskému mostu, se postavily radnice Prahy 1 a 2, stejně tak například magistrátní odbor dopravy a ministerstvo kultury. "Návrh předložené celoměstsky významné změny není zasazen do širšího kontextu humanizace severojižní magistrály," kritizovala projekt radnice Prahy 2. Magistrátní odbor dopravy zase uvedl, že je pro něj přijatelná pouze varianta krátkého tunelu za Muzeem. 

Město se tak vydá směrem "humanizace magistrály". To znamená, že například ubudou jízdní pruhy nebo přibudou křižovatky. Město má čtyři studie, z nichž vybere jednu a podle ní bude v budoucnu postupovat. Návrhy bude posuzovat komise složená z náměstků primátora a dopravních odborníků, která vybere finální podobu. 

Za úpravy celé magistrály od Spořilova po začátek Hlávkova mostu v Praze 7 dá podle Hudečka řádově jednotky miliard. 

Po magistrále v centru města projede denně až 100.000 aut. Vybudována byla postupně v letech 1973 až 1980.

Tagy: Praha magistrala

Zdroje: ČTK