ÚOHS povolil prodej TV Barrandov podnikateli Soukupovi

AKTUALIZOVÁNO (aktualizováno: 29. 1. 2013 13:26) - Aktuality autor: Danica Klein

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil prodej TV Barrandov společnosti Empresa Media, kterou ovládá podnikatel Jaromír Soukup. Rozhodnutí je pravomocné, řekl mluvčí úřadu Martin Švanda. ÚOHS vydal rozhodnutí ve zjednodušeném řízení. 

Jaromír Soukup

Jaromír Soukup,zdroj: Mediafax

"Převzetí nabývané společnosti nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže," uvedl Švanda. ÚOHS se ve správním řízení zabýval oblastí provozování televizního vysílání a poskytování prostoru pro televizní reklamu. 

Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, která provozuje celoplošnou TV Barrandov, se společností Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka. 

Týden, Instinkt, Top dívky

 

Vydavatelství Empresa Media je spojeno s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, který vede největší českou mediální agenturu Médea. Empresa Media loni v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit. Původně regionální noviny Sedmička se pak proměnily ve společenský týdeník o celebritách. Po prvních třech číslech, kterých se v průměru prodalo zhruba 110.000 kusů, Empresa Media navýšila náklad ze 150.000 na 300.000 kusů. Mezi její další tituly patří časopisy Týden, Instinkt nebo Top dívky. 

Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Předloni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu. 

Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Předloni stanice prodělala 181 milionů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.

Tagy: barrandov ÚOHS

Zdroje: ČTK