Dnes je pondělí 10. listopadu 2025., Svátek má Evžen
Počasí dnes 7°C Skoro zataženo

Tragické čtvrtletí na drahách: Nehody mají 68 obětí

12. 4. 2010 – 13:00 | Zpravodajství | red

Tragické čtvrtletí na drahách: Nehody mají 68 obětí
zdroj: tisková zpráva

První čtvrtletí bylo letos na drahách nejtragičtější za poslední čtyři roky. Od začátku ledna do konce března zahynulo 68 lidí, o 34 procent víc než loni a o 39 procent víc než v roce 2008.

Obrovský nárůst je podle drážní inspekce patrný hlavně v počtu obětí, které si vyžádaly havárie na přejezdech. Na následky těchto nehod zemřelo v prvních třech letošních měsících 15 lidí, což je oproti roku 2007 nárůst o neuvěřitelných 650 procent. Informoval o tom mluvčí inspekce Martin Drápal. 

Tato instituce podle něj za uplynulé čtvrtletí registruje celkem 1200 mimořádných událostech, což je za poslední čtyři roky rovněž nejvyšší číslo. Kromě 68 mrtvých si nehody vyžádaly i 156 zraněných. Statistika podle Drápala zahrnuje dráhy železniční, tramvajové, trolejbusové, metro i lanovky. 

Pokud jde jen o železnici, letos už tam zahynulo 65 lidí a 58 bylo zraněno. "Je to poprvé v historii drážní inspekce, kdy počet mrtvých přesáhl počet zraněných," uvedl mluvčí. 

Výrazně stoupl počet nehod na železničních přejezdech, kromě 15 mrtvých inspekce eviduje i 28 zraněných. "Tyto údaje řadí rok 2010 na první příčku v počtu obětí na železničních přejezdech v celé historii existence drážní inspekce," uvedl Drápal. Rekordní je podle něj i počet případů, kdy vlak srazí člověka. Inspekce jich zaznamenala 68, při těchto událostech 49 lidí zemřelo. 

Na vysoký počet nehod již v minulých týdnech reagovalo také ministerstvo dopravy. Spolu s policií a Správou železniční dopravní cesty chce zkontrolovat všechny železniční přejezdy. V Česku je 8237 železničních přejezdů, z toho asi čtvrtina je vybavena světelnou signalizací. 

Pokud jde o srážky na přejezdech, podle Drápala je mnohdy jejich příčinou neukázněnost řidičů, cyklistů i chodců. "Více než polovina nehod se pravidelně stává na přejezdech vybavených světelným signalizačním zařízením," uvedl mluvčí. Inspekce podle něj podporuje to, aby bylo co nejvíc přejezdů doplněno závorami. "Takové ... zabezpečení přejezdu je z dlouhodobého hlediska i statisticky nejméně rizikové," dodal Drápal.

Zdroje:

Předchozí článek

Klaus: Antikampaně jsou absurdní, na vině jsou i média

Následující článek

Nehodu vlaku v Itálii nepřežilo devět lidí

Nejnovější články