Stát poprvé najal vězně k práci na železnici

- Aktuality autor: red

Ministr dopravy Vít Bárta (VV) poprvé vyzkoušel svůj plán zlevnit stavby silnic a železnic zapojením vězňů. Desítku vězňů si najala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která spadá pod ministerstvo dopravy (MD).

Práce ve volném prostoru žádný vězeň nevyužil k útěku, píše čtvrteční Mladá fronta Dnes (MfD).

Vězni čtyři dny prořezávali porosty v sousedství trati v areálu nádraží Praha - Vršovice a uklízeli sníh. "Všichni odsouzení pracovali svědomitě," řekl deníku mluvčí SŽDC Pavel Halla. Neuvedl, z jaké věznice odsouzení byli.

SŽDC využitím vězňů ušetřila, zaplatila za práci méně, než by platila soukromým firmám. Úspora mohla být ještě vyšší, práce na dráze ale vyžaduje speciální školení, které vězni museli absolvovat. Deník píše, že zkouška měla ukázat, zda je reálné vězně zapojit do práce pro státní organizace. Řádově jde o práci pro stovky vězňů, nyní ale bude záležet na ministerstvu spravedlnosti, řekl MfD Bárta.

Jednání s MD pokračuje

Mluvčí ministerstva spravedlnosti Tereza Palečková deníku sdělila, že jednání s MD pokračují, uvažuje se také o zapojení ministerstev zemědělství a životního prostředí. Podle informací listu je za zpožděním také napětí mezi ODS a VV ve vládě.

Z údajů Vězeňské služby vyplývá, že za prací mimo věznice dojíždí pětina odsouzených, kteří pracují. Práci ve věznicích nemá asi třetina z 22.000 odsouzených.

Stavební firmy už v minulosti chtěly vězně využít. V roce 2008 je chtěla zapojit Eurovia na stavbu silnice R6 v Karlovarském kraji, z projektu ale nakonec sešlo. Stát posílal vězně běžně na stavby za socialismu. Plán na zaměstnávání vězňů se nelíbí stavebním firmám, napsala dnešní MfD.

Tagy: bárta stavba vězni

Zdroje: ČTK