Skandál s prošlým masem ve fastfoodech se týká i Japonska

- Aktuality autor: Michal Polák

Skandál s dodáváním prošlého masa do fasfoodových řetězců se netýká pouze Číny, ale také Japonska. McDonalds' uvedl, že část masa pro kuřecí nugety prodávaného v Japonsku dodávala právě firma Husi. V úterý se skandál rozšířil také na řetězce Burger King a Starbucks.

Pravidla pro bezpečné nakládání s potravinami se u čínského dodavatele Shanghai Husi Food porušovala na úrovni celé firmy, nebylo to jen izolované jednání jednotlivců.

Sdělil to dnes podle oficiální tiskové agentury Nová Čína čínský úřad pro kontrolu potravin. Husi Food byla dodavatelem hovězího a kuřecího masa pro čínské provozovny řetězců McDonalds', KFC a dalších a počátkem týdne se zjistilo, že jim tato firma dodávala maso s prošlou lhůtou trvanlivosti. 

V úterý se skandál rozšířil na řetězce Burger King a Starbucks. Přenesl se i do Japonska, když McDonalds' uvedl, že 20 procent masa pro kuřecí nugety prodávaného v japonských provozovnách sítě dodávala právě Husi. Ta je čínskou dceřinou firmou americké společnosti OSI Group. 

Od Husi Food maso neodebíráme

Šéf McDonald's Don Thompson v úterý podle agentury Reuters řekl, že jeho firma se cítí "trochu podvedena" výsledky auditu Husi Food, který dostala. Podobné audity dělají pro velké řetězce specializované firmy, McDonald's ale název svého auditora neuvedla. 

Thompson zdůraznil, že z šanghajské továrny Husi Food už jeho společnost nic neodebírá. Podobně se vyjádřily další řetězce, které se svým zákazníkům omluvily. 

Tagy: Čína Japonsko Burger King fastfood prošlé maso Starbucks

Zdroje: ČTK