Problémy dohnaly Sazku ke snížení výdajů na reklamu

- Aktuality autor: Jakub Procházka

Loterijní společnost Sazka, která dlouhodobě patřila mezi největší inzerenty v Česku, kvůli finanční problémům výrazně snížila výdaje na reklamu. Firma je už zhruba čtrnáct dní v úpadku.

Reklamní investice Sazky v letošním prvním čtvrtletí meziročně klesly o 84 procent na 13 milionů korun z 82,4 milionu před rokem. Méně peněz do reklamy Sazka vložila i loni. Sdělila to firma Kantar Media. Sazka je od 29. března v úpadku. 

Údaje společnosti Kantar Media nezahrnují internetovou reklamu a vycházejí z ceníků za reklamu, neberou tak v úvahu množstevní slevy ani barterové smlouvy. Pokles reklamních aktivit Sazky pocítily zejména noviny a televizní stanice.

Zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku reklamní investice Sazky v případě novin obnášely bezmála 49 milionů korun, tak letos od ledna do března klesly na pouhých 650 tisíc korun. Hodnota reklamy Sazky vysílané v televizních stanicích se snížila z 33,6 milionu korun v prvním čtvrtletí loňského roku na 12,3 milionu Kč. 

Soud zřejmě povolí reorganizaci

V roce 2009 reklamní investice Sazky podle údajů Kantar Media obnášely 466 milionů korun, což tehdy loterijní firmě na žebříčku dvaceti největších zadavatelů vyneslo 17. místo. Už loni ale Sazka výdaje na reklamu omezila, takže se do tohoto pořadí nedostala. Dvacáté místo loni patřilo České spořitelně, jejíž reklamní investice činily zhruba 413 milionů korun a byly vyšší než od Sazky. 

Sazka se do insolvence dostala kvůli problémům se splácením výstavby pražské multifunkční haly O2 arena. Věřitelé firmy zatím k soudu přihlásili pohledávky po lhůtě splatnosti za více než dvě miliardy korun. Soud způsob řešení situace firmy dosud nestanovil, zatím se předpokládá, že povolí reorganizaci. Společnost by tak nadále fungovala podle soudem schváleného plánu, na jehož vypracování se obvykle podílejí věřitelé, dlužník a insolvenční správce. 

Finanční pomoc Sazce a financování činnosti sportovních svazů, které jsou akcionáři loterijní firmy, nabídly jednak společnosti Penta a E-Invest, jednak investiční skupiny PPF a KKCG, které jsou zastoupeny v prozatímním věřitelském výboru. Skupiny PPF a KKCG ale finanční podporu podmiňují tím, že současné vedení Sazky skončí.

Tagy: úpadek reklama vedení firma sázka

Zdroje: ČTK