Pražští lídři slibují spojení na letiště, dokončení okruhu města a metro D

- Aktuality autor: Michal Polák

Spojení centra města s ruzyňským letištěm je jedním ze zásadních témat, kterým se strany a hnutí v Praze chtějí v případě volebního úspěchu věnovat. Někteří prosazují modernizaci a dostavbu současné železniční tratě, jiní jsou pro dostavbu metra A. Vyplynulo to z dnešní debaty vybraných lídrů. Většina ze zájemců o křeslo primátora je pro dostavbu vnějšího obchvatu města a metra D. 

Tomáš Hudeček

Tomáš Hudeček,zdroj: Profimedia.cz

TOP 09, která nyní v Praze vládne, podle primátora Tomáše Hudečka spolupracuje se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) na projektu zvýšení kapacity a elektrifikace trati mezi Nádražím Veleslavín a Kladnem s odbočkou na letiště. První by měl podle primátora přijít na řadu právě tento úsek. Cestující by při cestě na letiště přestupovali z nyní budované stanice prodloužení metra A. "Úsek mezi Masarykovým nádražím a Veleslavínem blokují protesty Prahy 6, která žádá vést železnici tubusem, což by znamenalo investici v řádu desítek miliard," tvrdí primátor. Investorem bude stát. 

K železničnímu propojení se přiklání i lídr Trojkoalice (STAN, KDU-ČSL, SZ) Petr Štěpánek, kandidát na primátora za ODS Bohuslav Svoboda a nově vzniklého hnutí Pro Prahu Zbyněk Passer. Miloslav Ludvík, lídr ČSSD a ředitel nemocnice v Motole, kde bude končit prodloužená trasa metra A, považuje ze logické pokračování metra. "Motol jako konečná stanice metra nemá logiku, lidé přijíždějící do města tu nemají kde parkovat," tvrdí. Pro pokračování metra na letiště se vyjádřila i Adriana Krnáčová, která vede kandidátku ANO. Podle Ludvíka by mohly soupravy metra z Motola jezdit po povrchu. 

Městský okruh je priorita

Většina lídrů, kteří se fóra zúčastnili, se shodla na nutnosti dostavět okruh města v trase, kterou minulý týden schválilo zastupitelstvo. Okruh už řadu let vzbuzuje silné emoce. Zatímco některým městským částem, jako je Spořilov, výrazně uleví od tranzitní dopravy, obyvatelé jiných lokalit se s argumentem, že jim přitíží, staví proti. Za takzvanou regionální variantu okruhu, která by vedla ve větší vzdálenosti od hranic města, se dnes postavila pouze Trojkoalice. 

O křesla v zastupitelstvu hlavního města se v říjnových komunálních volbách utká rekordních 31 uskupení, což je o osm více než před čtyřmi lety. 

Tagy: Česko metro pražský okruh letiště Václava Havla volby pražský magistrát česká politika

Zdroje: ČTK