Penny Market dál klame zákazníky. Prodává zahraniční výrobky jako české
15. 2. 2012 – 20:29 | Zpravodajství | Jan Pastor
AKTUALIZOVÁNO. Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) při kontrolách zjistila, že společnost Penny Market stále prodává pod označením "česká kvalita" výrobky zahraničního původu. Na problém přitom kontroloři upozornili už koncem minulého týdne a nařídili výrobky přeznačit, informoval dnes mluvčí SZPI Michal Spáčil
Vedoucí marketingu a komunikace firmy David Kovář sdělil, že Penny Market podal proti rozhodnutí SZPI námitky.
"Při namátkových kontrolách provozoven se ukázalo, že centrála neinformovala kontrolované provozovny o uloženém opatření, a klamavě označené výrobky tak byly stále nabízeny spotřebitelům," uvedl Spáčil.
"Do vyřešení vzniklé situace nebudeme v zájmu zachování objektivnosti věc dále komentovat," uvedl Kovář.
Klamavě označené výrobky našla SZPI minulý týden v prodejně v Českých Budějovicích a následně uložila prodejci kontrolu a případné přeznačení zboží ve všech svých provozovnách. Špatné označení se podle Spáčila týkalo mražených kuřecích prsních řízků a Fishi zavináčů z Polska a sýru Maratonec s vlákninou ze Slovenska.
Česká kvalita
Polské a slovenské výrobky se pod značkou "česká kvalita" v Penny Marketu však prodávají dál. SZPI proto uložila společnosti Penny Market nové opatření, jímž prodloužila lhůtu pro přeznačení o jeden den. "Nesplnění uložené povinnosti provozovatelem potravinářského podniku je vážným porušením právních norem a bude zohledněno v následném správním řízení," uzavřel Spáčil.
Podle Kováře používá Penny Market označení "česká kvalita" u tuzemských výrobků, pokud receptura, chuť a tradice je čistě tuzemská a u produktů s domácím původem všech nebo většiny surovin, které byly zpracovány, vyráběny, kontrolovány a baleny v Česku.