Dnes je neděle 16. listopadu 2025., Svátek má Otmar
Počasí dnes 5°C Zataženo

Na trať do Ústí se po nehodě vrátily vlaky, zatím jen motorové

30. 6. 2010 – 15:19 | Zpravodajství | red

Na trať do Ústí se po nehodě vrátily vlaky, zatím jen motorové
zdroj: Mediafax

Až dva týdny budou jezdit vlaky mezi Ústím nad Labem a Prackovicemi s motorovými lokomotivami. Po pondělní nehodě osobního vlaku je totiž trolejové vedení nad tratí natolik poškozené, že si vyžádá rozsáhlé opravy.

Hned za místem nehody se ale podařilo alespoň zprovoznit druhou kolej, a tak se mohly na trať vrátit osobní vlaky. Nákladní doprava zůstane až do zprovoznění druhé koleje odkloněna po pravém břehu Labe.

Poškozený úsek, který poničila vykolejená souprava typu CityElefant, se bude opravovat až do konce července. Zatím se jezdí jen po 2. staniční koleji, která je pravá ve směru od Prahy.

Vykolejený vlak ji poznamenal jen minimálně, ale strhl dva páry trolejových sloupů, které se podaří postavit nejdřív za dva týdny. "Předpoklad je, že se začne jezdit elektricky 12. července. Děláme pro to maximum, ale to poškození je opravdu velké," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Ta nejhorší omezení už pominula. Přes celou jižní výhybnu se už smí jezdit alespoň čtyřicetikilometrovou rychlostí a hned za ní už mohou vlaky využívat i druhou kolej. Právě to umožnilo vrátit na trať i osobní vlaky.

Horší jsou logistické problémy. Během dne jezdí po trati zhruba tři páry vlaků za hodinu, přičemž každý musí v Ústí nad Labem i Prackovicích několik minut postát, spojit se s přípřežní lokomotivou a vyzkoušet brzdy. "Není to lehké, vznikají zpoždění deset až patnáct minut a denně je potřeba sedm strojvedoucích navíc," řekl mluvčí ČD Radek Joklík.

Dráhy na přetahy nasazují čtyři dieselové lokomotivy. Krom zpoždění mohou mít cestující ještě jeden problém. V klimatizovaných vozech začne být bez elektrického napájení brzy horko a dusno. Nejvíc to bylo poznat v úterý, kdy byl bez elektřiny poměrně dlouhý úsek a i když některé z dieselových lokomotiv napájet vozy umějí, ČD toho pro urychlení nevyužívaly.

Zdroje:

Předchozí článek

Kouč Domenech chtěl údajně u týmu Francie skončit už v průběhu MS

Následující článek

Pacienty v Praze ošetřovala falešná zubařka, už nepracuje

Nejnovější články