Klaus za cosi, Hájek za Ládina. Nový měsíčník s názvem Kraus nejen o politice
15. 11. 2011 – 21:25 | Zpravodajství | Danica Klein
Do světa médií vyrazil nováček. Měsíčník s názvem Kraus. Ano, ten Kraus, tedy Jan. Na jeho jméno a pohled na svět vsadilo vydavatelství SanomaMedia. A že nejde jen o propůjčení jména, ale i názorů, dokladují například některé fotokoláže prezidenta Václava Klause, "hradního" Petra Hájka či prezidentova tajemníka Ladislava Jakla. A koláže jmenovaným rozhodně nelichotí.
Produkty Vydavatelství SanomaMedia jsou z převážné většiny cíleny na ženy, patří sem například týdeník Vlasta, magazín Marie Claire či Květy. Magazín Kraus vyrazil do světa v nákladu osmdesát tisíc kusů se zaváděcí cenou 49 korun, která by se posléze měla o dvacet korun zvýšit.
„Chilské pero" Klause
Měsíčník, alespoň ve své "beta verzi", jak je označen, rozhodně není jenom o politice. „Když zazní 'obsahové pilíře' - malinko se mi zvedne žaludek. Smrdí mi to školou nebo 'literárním sympoziem'. Ale když jinak nedáte, dejme tomu, že se to pohybuje v rozmezí: dějiny - sex," reagoval Kraus na otázku o základních pilířích časopisu v promo rozhovoru na webových stránkách projektu.
Přestože není jen o politice, nebyl by to Jan Kraus, aby jí tam řádná porce z pohledu tohoto moderátora nebyla. Ostatně na straně 150 ze stošedesátistránkového magazínu je pod hlavičkou Dopisy hlavounům od našich čtenářů dokonce otevřený dopis prezidentu Václavu Klausovi. Autor Jiří Moravčík zde od privatizace přes fiktivního sponzora ODS z let devadesátých Lajose Bácse či opoziční smlouvu až po „chilské pero" Klause vyzývá, aby odstoupil.
Celý článek naleznete na ParlamentniListy.cz.