Facebook se díky reklamě v mobilech vrátil k zisku, akcie rostou

- Aktuality autor: Sebastian Kantor

Největší světová internetová sociální síť Facebook v letošním druhém čtvrtletí vydělala 333 milionů dolarů (6,5 miliardy Kč) po ztrátě 157 milionů dolarů ve stejném loňském období. K návratu do zisku firmě pomohla reklama v mobilních telefonech. Cena akcií Facebooku se díky překvapivě příznivým výsledkům dostala nejvýše od loňského května, kdy firma vstoupila na burzu. Přesto však stále nedosáhla emisní hodnoty. 

Facebook se podobně jako jeho konkurenti Google a Yahoo snaží přizpůsobit rychle se měnícímu prostředí v oblasti mobilních telefonů, kde jsou marže z reklamy obvykle menší. Společnost vytvořila nové mobilní formáty, které mohou směrovat inzerci přímo mezi novinky a další obsah proudící k uživatelům. Podle Sheryl Sandbergové z Facebooku společnost ve druhém kvartálu v tomto takzvaném newsfeedu zvýšila množství i typy reklamy. 

Příjmy Facebooku z reklamy v mobilech ve druhém čtvrtletí stouply o 76 procent na 656 milionů USD. Reklama v telefonech se tak na celkových příjmech z reklamy v tomtéž období podílela 41 procenty. V prvním letošním kvartálu byl tento podíl třicetiprocentní. 

"Reklamy v současnosti tvoří kolem pěti procent, tedy jednu z 20 zpráv v newsfeedu," uvedl podle agentury Reuters šéf společnosti Mark Zuckerberg

Celkové tržby ve druhém čtvrtletí stouply o více než 50 procent na 1,813 miliardy USD. Analytici v průzkumu Reuters předpokládali v průměru příjmy ve výši 1,618 miliardy USD. 

Facebook, který soupeří se stále agresivnějšími službami typu WhatsApp, v současnosti denně navštěvuje kolem 700 milionů z celkem 1,15 miliardy uživatelů. Na konci prvního kvartálu to bylo 665 milionů uživatelů. 

Akcie společnosti Facebook vstoupily na burzu 18. května 2012 s cenou 38 dolarů za kus. Během prvního dne se cena vyšplhala až na 45 dolarů, poté však rychle klesla, a od té doby se drží pod emisní hodnotou. 

Po zveřejnění výsledků akcie Facebooku posílily o 28 procent na 34 dolarů. Dostaly se tak na nejvyšší úroveň od druhého dne po vstupu na burzu, píše agentura Reuters. 

Tagy: Facebook

Zdroje: ČTK