Část tunelu Blanka stála o 650 milionů více, než bylo v plánu

- Aktuality autor: Lucie Hyblerová

Část pražského tunelu Blanka, kterou staví sdružení firem Eurovia CS a Energie, se během let prodražila o 650 milionů. Původní smlouva se tedy navýšila na sumu téměř šesti miliard korun.

Tunel Blanka

Tunel Blanka,zdroj: Profimedia.cz

Konsorcium dvou firem staví úsek tunelu mezi křižovatkou Malovanka a Myslbekovou ulicí. Druhou, větší část buduje stavební firma Metrostav. Náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09) uvedl, že se náklady na Blanku nemění. Nepřesáhnou prý částku 36,9 miliardy korun. 

"Smlouva pochází z roku 2006, je logické, že se cena tak velké stavby v průběhu doby změnila," řekl k unesení Nouza. Za zdražením podle něj stojí mimo jiné valorizace, ale i změna způsobu ražby, použití technologií a dodatečné práce, které si v průběhu prací vyžádal mimo jiné Pražský hrad, Praha 6 a technická správa komunikací. 

Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), v průběhu let zdražil už o několik miliard. Kvůli neproplaceným fakturám se nyní Praha u rozhodčího soudu pře s firmou Metrostav, která staví Blanku od Myslbekovy ulice až do Troji, tedy včetně Trojského mostu. Stejný spor město čeká i se správcem stavby. 

Klíčová dopravní stavba, která je součástí městského okruhu, měla původně řidičům sloužit už v roce 2011. Její dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila. Poslední odklad je kvůli problémům s instalací technologií. Termín zprovoznění zatím není znám. Firma ČKD Praha DIZ mluví o dubnu příštího roku.

Tagy: Praha tunel tunelování tunel Blanka

Zdroje: ČTK