Časopis Týden má nového šéfredaktora Plesla. Nynější šéf Nachtigall ve firmě zůstává

- Aktuality autor: Lucie Hyblerová

Novým šéfredaktorem časopisu Týden a on-line deníku týden.cz bude dosavadní zástupce šéfredaktora Jaroslav Plesl. Nahradí Františka Nachtigalla, který dál zůstává v představenstvu vydavatelství Empresa Media a bude se podílet na jejím řízení a nových rozvojových projektech. Novou pozicí ve vydavatelství bude místo ředitele všech redakcí, na které byl jmenován Daniel Köppl, dosavadní šéfredaktor týdeníku Marketing Sales Media. 

Jaroslav Plesl s manželkou

Jaroslav Plesl s manželkou,zdroj: Profimedia.cz

"Je mi velkou ctí, že dostávám příležitost ujmout se vedení časopisu Týden, kde jsem se před dvaceti lety učil novinářskému řemeslu. Při vědomí obrovské odpovědnosti chci v Týdnu rozvíjet moderní a dravou zpravodajskou žurnalistiku, která bude čtenářům spolehlivým vodítkem v dramatickém období politických, ekonomických a společenských změn," uvedl Plesl v dnešní tiskové zprávě. "Týden podle mých představ bude respektovaným obsahovým lídrem trhu, reflektujícím to, co našim čtenářům umožní správně se orientovat v nepřehledné době," dodal novinář. Plesl bude rovněž odpovědný za obsahovou dodávku zpravodajství pro TV Barrandov. 

Vydavatelství Empresa Media nově vytvořilo pozici ředitele redakcí, podobně jako například v loňském roce vydavatelství Economia. "Rád bych využil velké výhody tohoto mediálního domu, která spočívá v kombinaci tištěných médií, televize a on-linu a dokázal, že propojování více mediálních typů není pouze teorie, ale naopak realita vybudovaná na zvýšeném výkonu těchto médií," poznamenal Köppl. 

Jaroslav Plesl přišel do časopisu Týden v roce 2013 z týdeníku Reflex, kde pracoval na pozici zástupce šéfredaktora. Předtím působil dva roky jako ekonomický reportér v Hospodářských novinách a sedm let byl zástupcem šéfredaktora Lidových novin, kam v roce 2001 přišel z týdeníku Euro. Svou časopiseckou kariéru přitom zahájil už v roce 1995 právě v Týdnu. 

Vydavatelství Empresa Media majitele Jaromíra Soukupa zahrnuje tištěné tituly: časopis Týden, společenský týdeník Sedmička, časopis Instinkt, tituly pro mládež Popcorn a Top Dívky, odborný časopis Marketing Sales Media, dále pak elektronický deník tyden.cz, a pod vydavatelství patří také TV Barrandov a produkční společnost Real TV. 

Časopis Týden patří k nejčtenějším celostátní zpravodajským týdeníkům. Podle aktuálních údajů Media Projektu jej loni četlo v průměru 171 000 lidí. Nejčtenějším titulem je Reflex s 314 000 čtenářů, týdeník Respekt měl srovnatelných 167 000 čtenářů. Průměrný prodaný náklad Týdne v loňském roce podle ABC ČR činil 39 510 kusů. 

Tagy: týden šéfredaktor časopisy

Zdroje: ČTK