Analytici: Výdaje na mobilní reklamu se letos více než zdvojnásobí

- Aktuality autor: Sebastian Kantor

Celosvětové výdaje na reklamu na mobilních zařízeních, jako jsou mobilní telefony a počítačové tablety, se v letošním roce více než zdvojnásobí na 18,2 miliardy dolarů (368 miliard Kč) z loňských 8,8 miliardy dolarů. Předpověděli to analytici z výzkumné společnosti eMarketer. 

Mobilní zařízení (ilustrační fotografie)

Mobilní zařízení (ilustrační fotografie),zdroj: ThinkStock

Mobilní inzerce se nyní podílí více než 15 procenty na celkových výdajích na digitální reklamu, tedy inzerci na počítačích, tabletech a mobilech. V loňském roce se tento podíl pohyboval kolem 8,5 procenta. 

V samotných Spojených státech by se měly výdaje na mobilní reklamu zvýšit na téměř 9,6 miliardy dolarů z loňských 4,4 miliardy dolarů. Jejich podíl na výdajích na digitální reklamu nyní dosahuje téměř 23 procent, zatímco loni činil zhruba 12 procent. 

Jedničkou v příjmech z digitální reklamy v USA letos podle firmy eMarketer zůstane největší světový internetový vyhledávač Google. Na druhé místo by se měla dostat největší internetová sociální síť Facebook. Měla by tak předstihnout společnosti Microsoft a Yahoo

Zdroje: ČTK